27 december, 2010

Filmkalas & cupcakes!

Hej vänner!
Long time, no seen...
Men idag har jag pysslat med följande;

Jag & mina två vänner David & Niclas ska ha filmkalas igen!
Ni vet, då när vi på ett förvalt tema väljer ut en varsin
hemlig film som vi visar för varandra och så sätter vi
betyg på filmerna utifrån handling, regi, eller vad som helst.
Kommer bli kalasbra! Temat idag är "90-tal...och så regnar det",
därför prydde jag vårat poängkuvert med en liten teckning
över 90-talskaraktärer (;
Sen har jag bakat också!
Och recepten ska ni få! :D
Grunden:
50 g smör
1 banan
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 dl sojamjölk/valfri mjölkdryck

mosa bananen, smält smöret.
Sätt ugnen på 200 grader.
Rör ihop allt och ha i valfri smaksättning!

Idag hade jag i;
rivet limeskal, limesaft och hallon i en sats,
och i den andra hade jag istället för 1 dl mjölk
en halv dl mjölk och sen en halv dl tropisk juice.
Och sen hade jag även i passionsfrukt
och en msk nyponmjöl i den blaningen.

Så himla gott!
Friskt, sött, tropiskt...mmm! :D

passar laktosintoleranta/veganer om man
har helt mjölkfritt smör och mjölkfri mjölk ;D
Går att ha i glutenfritt mjöl också såklart!

Inga kommentarer: