06 maj, 2009

paj-pyssel!

Det pysslades ihop en liten ananaspaj idag, receptet är taget från den här fina sidan; veganica. Fast jag alternerade receptet genom att även ha i lite kokos.
Receptet är som följer;

Yummy-Yummy Pineapple-pie!

Deg:
150g margarin
3dl mjöl
1tsk bakpulver
1dl socker
0,75 dl kokosflingor

Fyllning:
2dl sojagrädde
0,75dl socker
1tsk vaniljsocker
1 mellanstor burk ananaskross
(jag tog två och en halv konserv utav minsta storlek. Testa dig fram! Det ska inte vara för mycket grädde och kanske inte för mycket ananas heller.)

Tidsåtgång: ca 30-35 min, allt som allt.

1. Smält margarinet.
2. Blanda de torra ingredienserna och blanda sedan i det smälta margarinet. (jag hade här i lite kokos, för skojs skull, men det blev kalasgott! Gillar man inte kokos går det att ta bort och behöver inte ersättas med något annat.)
3. Tryck ut och fördela degen i pajformen.
4. Blanda ananas, vaniljsocker, havregrädde och socker och häll i formen.
5. Grädda i 20-25 minuter på 200 grader. Låt pajen svalna och servera tillsammans med glass.

Pajen gör sig allra bäst om den stelnat till i kyl.


Translation; I made a pineapple pie.

1 kommentar:

Johanna sa...

Kan intyga att det smakade otroligt bra!

du jag behöver mer länkar när du har tid :D haha! bland annat den där till väskorna :p