08 maj, 2009

Veckans länk-tips! Pysslighet & handstilar

Jag måste bara ge er alla ett fantastiskt tips.
Ett tips om något som är väldigt fint och charmigt och fantastiskt!
En blogg som är ett projekt som är som jultomten, fast roligare.
Om ni inte redan lagt BrevRevolutionen som en favorit,
uppmanar jag er härmed att genast göra så.
BrevRevolutionen har för åsikt att;

"BrevRevolutionen skall rädda Posten ur finanskrisen.
BrevRevolutionen skall lysa under dina räkningar.
BrevRevolutionen skall ge dig en främlings öga.
Och med mindre dramatiska ord, BrevRevolutionen är en rörelse som vill skapa brevvänner.."

Helt enkelt en blogg dit man kan skicka sin adress (postadress alltså, tänk bort alla mail & koder) som de sedan pusslar ihop med en annan människa. Det kanske är så att du en dag får ett fint brev som välkomnar dig från hallgolvet, eller så får du själv i uppdrag att komponera ett första brev. Hittills har 68 par brevvänner mötts och fler lär det bli, så passa på redan nu och anmäl dig till sidan! (Förutsatt att du gillar brev, naturligtvis....)

Själv så skickade jag i förrgår ett brev
som jag redan visat här på bloggen. Kuvertet med det stora pärlplatte-hejet var nämligen till dem på BrevRevolutionen. Och igår när jag kollade in deras blogg igen, hamnade jag på det här inlägget.
Gissa om jag blev tok-rörd!? :D
Mitt lilla brev, som verkligen inte var mycket för världen..! Jag har en "gladspretig" handstil, skrev C på sidan. Och jag instämmer nog faktiskt i att det var en rätt bra beskrivning på min handstil. Den är nog lite gladspretig. Och väldigt berest. Jag har haft brevvänner sedan jag var liten och från alla platser på jorden. Nästan. Ingen från Grönland, men annars så... ;) Jag är nu riktigt pepp och nyfiken på att se vem jag blir ihop-pusslad med. Jag hoppas nästan på någon äldre....en tant eller farbror som kan berätta om livet. Men jag tänker att det nog är få äldre som anmält sig...och att de antagligen norpas rätt så fort. Vem vill inte skriva brev med en rolig farbror, liksom?

Ja, men....alltså. Dagens länk är BrevRevolutionen.
En fantastisk sida!

Translation;
There's a swedish blog called LetterRevolution
and it's goal is to make penpals! :D
You send them your postal adress and
they find a match for you.
I sent them a letter saying how I love writing letters
and that their idea is fantastic
and the creator of the LetterRevolution
wrote a really nice post about my letter
and said that my handwriting is "happy and jumpy", kind of ;)
It was very nice & sweet of her! <3

Inga kommentarer: