29 september, 2009

Pyssel; re-make my bokhylla! :D

Hej vänner!
Det har gått alldeles för lång tid mellan mina uppdateringar,
vardagen har kommit emellan, men nu är det skärpning
som gäller! (;

Pysslet jag sysselsätter mig med nu är att designa om
en möbel, en hylla som jag köpte i helgen.
Ni kanske minns bilden jag la upp i förra inlägget,
på den rätt tråkiga hyllan i mintgrönkorall-färg? (:


Den har hur som helst fått sig ett lyft nu!
Ljuset är inte det bästa på det senaste fotot,
men färgerna som nu pryder hyllan är;
guld, turkos, cerise, gult och grönt. Jag ska ev. måla
ett hyllplan lila också. Och sen måste jag måla alla hörnen
innuti hyllan och lacka den, men sen så kommer den
att få ta hand om alla fina pysselgrejer! :D

Färgen köpte jag (dyrt) på Panduro Hobby,
men jag har sett att t.ex. Rusta och Överskottsbolaget
har allmogefärg mycket (MYCKET!) billigare.
Så där kan man ju alltid kika om man har
ett projekt på gång (:

Translation;
I'm sorry that the blog has lacked posts lately,
but everyday life got in the way of my crafts,
but now I'm back! :D
My latest craft is the shelf up there.
I'm painting it in gold, turquoise, pink, yellow &
green and I might even color one of the shelfs
in a dark purple. :D We'll see! :D

2 kommentarer:

Joanna sa...

Hej Pysselninjan!
Jag heter Joanna och pluggar journalistik i Stockholm. Jag ska skriva ett reportage om gatukonst och tycker att det ni gör är jätteintressant och spännande. Det vore toppen om ni kunde kontakta mig på joanna_valste@hotmail.com.

Tack på förhand!

Anonym sa...

Vilken härlig hylla! Nu blir jag ju också sugen på att måla! :) Hur går det med symaskinen?