07 augusti, 2009

Pysselninjan jobbar nio till fem.

I förrgår sysselsatte jag mig med denna pärlplatta
som nu är på väg till den som den föreställer;

Det är en pop-art version av ett foto
föreställande fröken Sandra Beijer,
även känd för sin blogg, Nio till fem.
Hennes blogg är som en utsökt
verklighetsflykt. Läs den!

Translation; I made a pop art version of a portrait of one of Sweden's biggest bloggers, Sandra Beijer of the blog Nine to five. Her blog is a great tool when you want to escape the dull reality. I hope she likes my perler bead, because it's heading her way.... (;

7 kommentarer:

Merily sa...

This is really neat :)

Anonym sa...

den blev fruktansvärt fin måste jag säga ♥

Anonym sa...

How do you make these pop-art portraits? I should like to make one of me and my boyfriend, for a gift :)

(if you answer, just do it in swedish, I understand :))

Rebekka from Denmark

Pysselninja sa...

Rebekka - ♥ it's really easy with the help of a program called "Bead Tool 3", just google it and download it to your computer. Then that program will transfer your photo or image to pixel art :) I choose to make them with less colors = pop art style. Lycka till! ;)

Merily & bonjour this is me - thanks! ♥ ♥ ♥

Anonym sa...

Hej, din tavla är verkligen fin och jag tackar för tipset angående programmet som du använde som hjälp!! Har du några speciella pärlplattesaker som är extra bra? Antar att ikeas is out of the question.

Ha en bra dag!

Mia

Pysselninja sa...

Mia - det går alldeles utmärkt att använda Ikeas, så länge man inte har något emot att få sitta och sortera färgerna litegranna. Jag brukar köpa ett par burkar där då och då faktiskt.
Annars så kan man beställa pärlor på sidor som t.ex. dessa;
http://www.cchobby.se
http://www.ilka.se
och direkt från Panduro Hobby som är återförsäljare för Hama-pärlor.

Panduro brukar dock vara rätt dyra, t.ex så kostar 1000 pärlor i deras affärer 16 kr, men köter man från Ilka får man 3000 pärlor för 16 kr.
Jag har själv inte beställt från cchobby, men har hört att de är väldigt bra.

Men som sagt, för mindre grejer och om man inte är så pretto, så funkar Ikeas alldeles utmärkt. Tycker jag i alla fall! :D

Sen finns det ju Photopearls också, som är framtagna just för att göra fotografliknande pärl-porträtt, men jag har inte gett mig i kast med dem själv.

De pärlorna ska man dock inte blanda med 'vanliga' pärlor. De är tydligen ganska olika och kan smälta ojämnt vid strykning.

Oj, långt svar, men jag hoppas det hjälper!
Iväg och pärla massor nu! ♥ ♥ ♥

Anonym sa...

TACK för svaret hördu!! Jag har en burk med ikeas pärlor så ska nog ge mig i kast med dem till först. Photopearlsen låter också mycket intressanta!

Mia