05 maj, 2009

knack knack, vem där? vardagsmagi?


Nej men hejsan!
Välkommen! Kliv på, kliv på.
Ta en bit ost, lite bubbel,
kliv in och kika runt.
Säg till om du undrar något eller så!

Vad vardagsmagi är?
Tjaa....det kan vara lite vad som helst, faktiskt!
Det låter kanske lite flummigt....
Vardagsmagi behöver inte vara något hippieflum,
det är faktiskt så att allt möjligt kan innefattas utav begreppet.
Oavsett om du blir glad om din elaka granne fått en parkeringsbot
eller om du ser ett fint klotter som gör dig glad,
så kan det klassas som vardagsmagi.

Varför det här stället finns?
Tanken har grott ett tag....
Faktiskt främst som en kanal där jag kan få utlopp för,
eller känna mig uppmanad att, vara lite kreativ.
Jag startade igång den här bloggen med en förhoppning om att kunna
fylla den med mindre och större ting som alla har den gemensamma
nämnaren att de gör tillvaron lite roligare.
Och jag hoppas att bloggen kommer leda till att jag kanske ägnar ytterligare lite
mer tid åt saker som jag gillar.

Vad jag gillar?
Det här var ju inte lätt att sammanfatta...och jag vill ju inte vara långrandig.
Jag gillar det mesta som handlar om att ge utlopp för kreativa idéer.
Att lägga pärlplattor är ett trevligt tidsfördriv.
Läsning likaså. Och bookswapping. (Att byta böcker med främligar)
Ibland ger jag mig i kast med att sticka, men det blir inte alltid så bra.
Te däremot, det blir alltid bra.
Jag tycker om gatukonst. Allt mellan småklotter till stickkontakt,
klistermärken och annat som tänjer på gränser.

Vem jag är?
Nattens pysslare! Pysselninja! ...eller...äh (;
Jag bara är.
Du med?
Välkommen.



Translation: knock, knock, who's there?
welcome to my new blog!
step in, grab som cheese & some bubbles.
I started this blog as an excuse to be more creative.
I hope it will lead to more creativity on my part.
I generally like crafts & other creative activities
such as making hama-bead creations, reading,
knitting, street art, baking & cooking etc.
I'm the crafty ninja ;)
Welcome back anytime.



Inga kommentarer: