22 maj, 2009

Pysseldag med en vän

Igår var det röd dag och det innebar pysseldag.
Jag styrde upp dagen med min vän Johanna
och agendan för dagen såg ungefär ut såhär;
Det första pysslet vi gjorde var att tillverka några par örhängen utav diverse trä & glaspärlor. Det var pilligt med de runda ringarna, för de ville inte riktigt sluta åt helt, men det gick bra till slut efter lite trixande. Johanna gjorde dem som är gröna/guld och jag gjorde dem med träpärlor och dem med röttgultgrönt. :D
Sen la vi några pärlplattor! Johanna la en jättestor glasstrut och jag pärlade en liten glasspinne och sen gjorde jag några cupcakes och Johanna la två Mario-svampar ;D Någonstans där emellan improviserade vi ihop en soppa som blev god & kryddstark. Sen bakade vi en hallonpaj. Den blev smetig men yum yum ändå ;) Pajen åt vi medan vi spelade lite monopol :D
Vi gjorde också egna tvålar, jordgubb & apelsindoftande sådana. De kom dock inte med på bild, men det gjorde pajen!
Klicka på hallonpajen så kommer du till Johannas blogg!

Translation;

Yesterday was a holiday so I was off work.
I decided to organize a craft-project day with my friend Johanna. We did earrings, hama bead creations and bars of soap (not seen in the photos). And we also put together a spicy & tasty soup with potato, carrot & onions and for dessert we made a (moist) raspberry pie. It was all very yummy! :D


Inga kommentarer: